joi, 1 septembrie 2011

'Spovedania' celui care a condus 10 ani galeria Stelei! "Am rămas fără identitate! Gigi Becali a dezbinat! Mă uit cu jind la Dinamo şi Rapid"

 Există un soi de preconcepţie atunci când vine vorba de un spaţiu alocat în media suporterilor. E un paradox, atât timp cât până la urmă ei reprezintă, oricum am da-o, publicul ţintă pentru noi toţi, cei care trăim în şi din sport.

De curând am avut revelaţia unui dialog cu Jean Pavel. Un discurs logic, coerent, aşezat. Am primit apelul de la el cu circumspecţie. A început conversaţia revoltat de ceea ce Gigi Becali a zis despre el la Sport.ro şi am sfârşit mulţumindu-ne reciproc. Am putut simţi în glasul lui revoltă, furie, resemnare, frustrare, nostalgie. Cu o voce răguşită a vorbit despre tot ce înseamnă problema Stelei de azi. S-a poziţionat în zona tampon dintre infatuarea lui Becali şi inconştienţa unora dintre cei de la Sud.

"Jean Pavel sunt. M-a sunat cineva să îmi spună că s-a luat Gigi Becali de mine în ProSport şi aş vrea un drept la replică".

Cred că e vorba mai degrabă de o intervenţie avută de patronul Stelei la Sport.ro, dar fireşte că putem discuta. Aş propune mai degrabă un dialog, drept la replică sună cam impersonal. E vorba despre faptul că Gigi Becali a acuzat prezenţa ta la Sofia, bănuiesc.
Ţin să îi transmit că e treaba mea unde merg. Sunt un om liber şi nu am nevoie de acceptul lui. Am fost cu un autocar plin de suporteri ai Stelei, unii dintre ei au fost prezenţi la întâlnirea pe care a avut-o Gigi cu suporterii de la Nord săptămâna trecută. Separat de grupul celor de la Sud, care au produs incidentele la care făcea referire Gigi. Dar aşa e el, pleacă urechea, aruncă cu noroi şi pe urmă zice: "Aşa sunt eu, impulsiv". Să nu apuc să arunc şi eu nişte vorbe despre el, că nu o să îi convină
 Continuă un conflict mai vechi

La ora actuală nu pot să vorbesc despre un conflict. Ne vedem, ne salutăm şi atât. Ca să pun la punct ce a fost la Sofia, grupul meu a stat separat de cei care au aruncat cu petarde, undeva mai sus. Putem fi identificaţi după tricourile bleumarin în care eram îmbrăcaţi, tricouri inscripţionate cu un mesaj ce vorbeşte de la sine despre scopul pentru care luptăm noi.

Ce mesaj?
Ghencea, catedrala religiei noastre...

Mda. Prea puţin mai cred în asta. Cei de la Sud ce au zis când v-au văzut tricourile?

S-a ajuns prea departe. Eu chiar am încercat să le spun că am cheltuit bani şi am mers sute de kilometri şi că, dacă tot am făcut-o, nu are rost să înjurăm doi oameni şi că mai bine ar fi să încurajăm echipa. Nu m-au ascultat, şi trei dintre ei au fost reţinuţi acolo.

Ai fost atâta vreme liderul galeriei steliste. Cum vezi tu toată această situaţie?
E mult de vorbit. Mi-e ruşine de cum a ajuns Steaua. Suntem vai de mama noastră în limbajul nostru, al suporterilor. Nu mai existăm ca galerie. Mă apucă furia când mă gândesc ce am fost şi cum am ajuns. Dacă vom continua pe linia asta, vom ajunge ca Progresul, o echipă fără suporteri.

De ce s-a ajuns aici?
În timp s-a produs ruptura. Principalul vinovat e Gigi. A băgat zâzanie, a dezbinat. Celor care au întins mâna le-a dat bani, asmuţindu-i împotriva celorlalţi şi tot aşa.

Dar spiritul Stelei?

Din păcate, prea puţini dintre noi mai cred în asta. Am rămas fără identitate... Mă doare că spun asta, dar, dacă nu facem ceva, va muri şi spiritul.

Acum, obiectiv vorbind, cu Gigi Becali patron s-au obţinut opt calificări consecutive în grupele competiţiilor europene.

Sunt şi lucruri bune, iar eu, în discuţiile cu suporterii, le spun. Contează însă şi cum s-au obţinut rezultatele astea. Cu antrenori şi jucători
umiliţi, cu simboluri terfelite. Am fost învăţaţi să fim atenţi şi la felul cum se obţin rezultatele astea.

Până la urmă voi i-aţi cerut să plece.
Lui, nu echipei. Steaua trebuie să rămână în Ghencea. Şi apropo de ce vorbeam, de obiectivitate. Şi cei de la MapN au o mare parte de vină pentru situaţia asta. Nu sunt nici cei de acolo uşi de biserică. Marii generali au distrus hocheiul, handbalul... Au pustiit tot.

Ce e de făcut?
În curând or să vadă ei nişte manifestări fără precedent. O să ieşim de-adevăratelea pe străzi, nu ca până acum. Nu e posibilă bătaia asta de joc. E o nepăsare totală: faţă de trecut, faţă de prezent, faţă de viitor. E o lipsă de respect generalizată, cu MM şi alţii din conducere certându-se cu suporterii ca la uşa cortului.

Vom mai vedea Ghencea arhiplină şi galeria ocupând măcar o peluză?

Aş vrea mai mult ca orice asta. Mă uit pe net la imagini şi nu îmi vine să cred ce am fost şi ce am ajuns. Oricât m-ar privi lumea doar ca pe unu care merge pe stadioane, am făcut şi eu multe aici. Am mers prin licee imediat după Revoluţie să conving tinerii să vină la stadion, să vadă Steaua, iar acum echipa se plimbă prin ţară ca circu'. Or să vină ploi, o să fie frig şi nu o să mai vină nici naiba la meciuri.

Dar ce s-a schimbat faţă de anii 90? Dinamo are probleme cu suporterii, Rapid e relativ în aceeaşi situaţie ca voi cu stadionul...
Mă doare să spun asta, dar mă uit cu jind la galeriile lor. Rapid şi Dinamo au galerie faţă de noi. Încă există o unitate între echipă şi fani. Uitaţi ce au făcut jucătorii de la Dinamo cu torţele alea în Ghencea?! Sau rapidiştii, care rămân împreună indiferent de greutăţi... Nu credeam să apuc ziua în care să văd, să simt şi să spun asta, dar noi, Steaua, suntem jos. Nimic nu mai e la fel şi va fi greu, greu de tot. Trebuie tact, muncă de lămurire, dialog. Şi nu avem cu cine. Gigi e influenţabil, schimbător şi incontrolabil. Şi nu conştientizează că Steaua a fost o forţă pentru că eram mulţi, dar şi uniţi.
10 ani a fost Jean Pavel lider al galeriei steliste, din 1991 până în 2001, când bodyguarzii lui Gigi Becali l-au ridicat din peluză

Niciun comentariu: