sâmbătă, 17 octombrie 2009

POVESTEA CELEI MAI BUNE ECHIPE ROMÂNEȘTI DIN TOATE TIMPURILE

Helmuth Duckadam: "Eram îngeri pe lîngă cei de acum"


Foştii componenţi ai Stelei '86 îşi amintesc chefurile de după victorii

"Staţi mai mult prin cluburi de noapte decît pe terenul de fotbal!". E principalul reproş al fanilor către fotbaliştii de azi. Cum se distrau cei de pe vremuri? "Le spuneam că pot să meargă unde vor, dar numai după meciuri şi cu singura condiţie să nu ajungă pe la Miliţie", îşi aminteşte Ienei despre cei din echipa de aur Steaua '86.

Bumbescu, etichetat drept cel mai petrecăreţ dintre stelişti, rememorează: "Mergeam la Bar Melody sau la restaurantul Casa Albă, în Băneasa. Lăcătuş, Iovan şi cu mine eram sufletul chefurilor. Uneori venea şi Valentin Ceauşescu. Era jovial şi foarte natural. Noi făceam bancuri politice, iar dînsul rîdea împreună cu noi".

Fostul fundaş (49 de ani) continuă: "În cantonament, mai jucam rummy pe bani, dar nu pe sume mari. Domnul Valentin doar se uita, dar cînd venea Ilie Ceauşescu sau ministrul Olteanu, ascundeam banii într-o clipă".

Amendat că a ratat avionul
"Fiecare avea limita lui. Eram îngeri pe lîngă jucătorii din ziua de azi. Nu eram sfinţi, dar nici nu se compară perioadele. Eu mergeam la restaurant cu troleibuzul, că nu aveam maşină", spune şi Helmuth Duckadam (50 de ani).
Căpitanul de la Sevilla, Ştefan Iovan (49 de ani), zice: "Eu, Piţurcă, Bumbescu, Duckadam şi Bărbulescu, mai apropiaţi ca vîrstă, mergeam cu familiile la Hanul lui Manuc. Ţin minte însă că am luat o dată o amendă pentru că m-am trezit tîrziu şi am pierdut avionul".

10 trofee interne şi internaţionale a cîştigat Steaua în perioada de vîrf, 1985-1989


REACȚII

"Mergeam la discotecă seara. Erau două mari şi late, iar ca să intri aveai nevoie de valută. Dar noi, ca fotbalişti, ne descurcam"
Gabi Balint, fost atacant Steaua

"După returul cu Anderlecht a fost un chef de pomină. Valentin Ceauşescu şi Vardinoianis ne-au invitat la restaurant. Am petrecut pînă dimineaţa"
Tudorel Stoica, fost căpitan Steaua

"Înainte de meciuri, intram în cantonament cu 3 zile mai devreme şi nu beam nimic. Am înţeles că azi, la Urziceni, Dan Petrescu le dă jucătorilor cîte un pahar de vin roşu"
Adrian Bumbescu, fost fundaş Steaua

Niciun comentariu: